HTML5-spelletjes versus Flash

Plaats hier je vragen en/of opmerkingen.
Plaats reactie
  • Sticky - Bericht
ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Arcade super hoogste score: 137
Arcade hoogste score: 22
Netherlands

HTML5-spelletjes versus Flash

Bericht door ruud » 02 mar 2018, 10:13

Flash versus HTML5
Als ik het allemaal goed heb begrepen dat stoppen de bekende browsers in 2020 met de ondersteuning voor Flash. Dat zou voor Spelletjes4u betekenen dat we de poort kunnen sluiten. Echter, HTML5 spellen zijn wel leesbaar vanaf dat moment. We hebben er kort geleden 10 stuks hier geplaats in de categorie, hoe kunnen we het ook anders noemen, HTML5 :D
10 spelletjes lijkt weinig maar het schijnt nogal een werkje te zijn om de spelletjes om te zetten dus we mogen al heel blij zijn dat er slimme mensen zijn die dit überhaupt kunnen. 10 is als het goed is een mooi begin!

Oude spelletjes
Een volgende punt is dat de echte 'oude' spelletjes tot die tijd nog wel werken maar toch hinder geven in het huidige systeem. Gisteren heb ik de toernooien opgestart. Een foutje van mij daarbij was dat ik dacht minder leuke categorieën uit te sluiten maar die heb ik dan juist op die manier gekozen. Er zijn ergere dingen, dat wel maar de volgende keer zal ik dat niet meer doen dus ;)
Een andere vervelende bijwerking van dit type spelletjes is dat de score vaak niet kan worden opgeslagen de eerste keer. Het wordt vervolgens aangepast aan het huidige systeem maar dan is de eerste speler dus wel een beurt kwijt, niet leuk!

Om dat allemaal op te lossen heb ik het volgende bedacht:
We zetten de 'oude' spelletjes allemaal apart. Daarbij moet ik nog even kijken of ik de categorieën intact kan laten of dat ik ze op één grote hoop zal moeten gooien. Uiteraard wil ik die spelletjes niet allemaal van de site gooien en mensen daarmee overstuur maken omdat hun lievelingsspelletje er niet meer is. Onthoudt s.v.p. wel dat deze spelletjes na 2020 dus sowieso niet meer werken omdat het dus flash spelletjes zijn. Daarnaast zijn het voor de website meestal niet veilige spelletjes dus beter om die uiteindelijk helemaal niet meer op de website te hebben.

Semi nieuwe spelletjes
De spelletjes die wel veilig zijn en die ook goed met het huidige systeem samenwerken zijn flash spelletjes die speciaal geschreven zijn voor het huidige systeem. Gisteravond heb ik er daar 982 stuks handmatig van gedownload, je moet het maar leuk vinden, en die hebben het volgende voordeel. Ook de eerste score wordt goed opgeslagen, dat is dus ook leuk voor de toernooien. Ze zullen nog werken tot 2020 dus spelletjes genoeg om voorlopig van te genieten en ze zijn dus veilig voor de website. Deze 982 spelletjes plaats ik in een eigen aparte categorie.

Nieuwe spelletjes
HTML% spelletjes zal dan de nieuwe standaard worden. Ze staan al in hun eigen categorie. Het zijn er 10 en het is gewoon afwachten hoe het zich verder ontwikkeld...
Als je het niet vraagt... :idea:

mr pacman
ERELID
ERELID
Arcade super hoogste score: 47
Arcade hoogste score: 39
Netherlands

Re: Spelletjes versus Flash en HTML5

Bericht door mr pacman » 03 mar 2018, 20:28

snik snik 982 nieuwe spelletjes in deze categorie maar geen pacman gggggrrrrrrrrrr
een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd :D

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 03 mar 2018, 21:24

mr pacman schreef:
03 mar 2018, 20:28
snik snik 982 nieuwe spelletjes in deze categorie maar geen pacman gggggrrrrrrrrrr
Er staat er eentje in de categorie HTML5 :)

mr pacman
ERELID
ERELID
Arcade super hoogste score: 47
Arcade hoogste score: 39
Netherlands

Bericht door mr pacman » 03 mar 2018, 21:27

moet ik nu aanpassingen maken op mijner pc ruud want anders kan ik dadelijk niks meer spelen
een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd :D

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 03 mar 2018, 21:31

mr pacman schreef:
03 mar 2018, 21:27
moet ik nu aanpassingen maken op mijner pc ruud want anders kan ik dadelijk niks meer spelen
Je hoeft niets te doen mr pacman. Dat heb ik al voor je gedaan en dat blijf ik ook voor je doen ;)

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 06 apr 2018, 13:26

Goed nieuws, zeer binnenkort beginnen twee mensen met het converteren van het oude type spelletjes flash naar HTML5. Het zal niet vlug gaan want het is ongelofelijk veel werk om ieder spelletje om te bouwen. Wel heel prettig om te weten dat de website dus ook in de toekomst met behulp van die nieuwe spelletjes kan blijven bestaan. Ieder nieuw spelletje plaats ik direct hier. Er staan er nu nog te weinig op ze op te delen in categorieën (13) maar zodra er meer komen dan zal ik dat ook aanpassen uiteraard.

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Re: HTML5-spelletjes versus Flash

Bericht door ruud » 24 okt 2019, 10:19

Sinds ik het bovenstaande bericht heb geplaatst (ruim anderhalf jaar geleden) staan er alweer 2.321 html5-spelletjes op de website met nog 75 achter de hand en er zijn nog slechts 29 flash-spelletjes over op dit moment. We begonnen destijds met 10 html5-spelletjes als test.

In het bovenstaande bericht rep ik nog over het omzetten van de spellen maar in de praktijk kan dat helemaal niet. De spellen moeten compleet opnieuw worden gecreëerd en dat kost heel veel tijd per spel. Voor een beetje spel is de maker zo een hele dag dag kwijt. Sommige makers van spellen doen dit zelfs helemaal niet meer, niet te vergeten, flash bestaat al 23 jaar. De spellen die rond 20 jaar geleden zijn gemaakt kunnen daardoor moeilijk vervangen worden door nieuw opgebouwde exemplaren. Ik maak zelf dus geen spellen, ik kan ze alleen hier plaatsen en daarbij ben ik dus afhankelijk van hetgeen wordt aangeboden. Boos worden op mij dat ik je favoriete spellen niet plaats in html5 heeft dus geen enkele zin want alles wat er te koop wordt aangenomen dat haal ik toch binnen (behalve de overkill aan puzzel-spelletjes dan) Dit kost me persoonlijk best veel geld maar dat geeft niet, het is mijn hobby ;)

Eind 2020 stoppen de browsers, zoals ontelbare keren aangegeven, met de ondersteuning van flash maar we zitten nu dus al heel dik in de html5 en dat allemaal dankzij de maker van deze spellen onder de naam KillBill. Daarnaast hebben we dus nog een heel jaar om extra spellen aan te schaffen dus naar mijn inzicht blijft deze website in de toekomst gewoon een leuke en gezellige plek om een spelletje te spelen en om lol te maken met de andere leden! :)

Voel je gerust vrij om je mening te geven op dit schrijven.

Hartelijke groet,
Ruud

alexia
ERELID
ERELID
Arcade super hoogste score: 650
Arcade hoogste score: 446
Netherlands

Re: HTML5-spelletjes versus Flash

Bericht door alexia » 24 okt 2019, 11:04

Hierin vermeld je duidelijk hoe het allemaal is Ruud. Veel werk voor killbill natuurlijk en dat mogen we wel allemaal spelen. Ze zijn heel mooi die html5.
Gelijk alles gaat de tijd dus door en komen er nieuwe dingen op de markt. Uitvindingen voor beter (in mijn ogen dan) vind ik goed mits we ons aanpassen natuurlijk en daar heb ik persoonlijk geen last van. Dit is ook waarom ik de vooruitgang op internet gebied ook zo leuk vind. Maar niet iedereen vind dit leuk.
Succes voor iedereen met aanpassen
zelfkennis is het begin van de wijsheid

Plaats reactie