Flash spelletjes verwijderen

Plaats hier je vragen en/of opmerkingen.
  • Sticky - Bericht
ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Arcade super hoogste score: 135
Arcade hoogste score: 31
Netherlands

Flash spelletjes verwijderen

Bericht door ruud » 07 mei 2018, 21:48

Even het volgende...

Enige tijd geleden heb ik alle spelletjes op de website opnieuw en als volgt verdeeld:
Nieuwe HTML5 spelletjes
Nieuw type flash spelletjes
Oud type flash spelletjes

Alle nieuwe type spelletjes zijn reeds gecontroleerd in verband met de nieuwe wet: Nieuwe privacywetgeving
vanaf 25 mei 2018. Dat geldt voor de eerste en de tweede categorie.
Voor meer informatie over AVG volg de onderstaande link:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/s ... tendop.pdf

Voor de laatste categorie geldt dat helaas nog niet. Een lid van deze website maakte me erop attent dat ze uitgerekend in deze laatste categorie een verdachte melding kreeg bij het spelletje Stop the Bus.
Dat bleek te komen omdat in dat spel links staan naar een andere website en dat mag dus straks niet meer door de nieuwe wetgeving. Het spel is dus verwijderd.

Daarnaast ben ik gedwongen om al die spelletjes na te lopen en alles wat niet deugt zal ik dus ook moeten verwijderen. Voor een boel spelletjes is dat geen probleem maar voor een boel ook wel want daar staan alweer scores bij. Er zullen dus een boel spelers scores zien verdwijnen zodra ik deze spelletjes verwijder.

Het spijt me maar het moet...
Uiteraard zal ik het zo verspreid mogelijk doen maar ik realiseer me dat het vervelend is...
Als er daardoor net als de vorige keer een paar spelers meer geraakt worden dan de andere spelers dan stel ik alles uiteindelijk weer op nul. Het moet voor iedereen leuk blijven in mijn beleving, dus gelijke kansen voor iedereen.

En denk er s.v.p. even aan dat ik die wetgeving niet verzonnen heb maar ik wil me er wel graag aan houden. Uiteraard wil ik niet het risico lopen dat de website na 25 mei op zwart gaat.

Groeten,
Ruud
Als je het niet vraagt... :idea:

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Re: Flash spelletjes verwijderen

Bericht door ruud » 08 mei 2018, 12:23

Nog even een aanvulling op het bovenstaande. In de afbeelding is de oorzaak duidelijk te zien en dan gaat het om de tekst in het midden over het volgen. Kan zijn dat deze bescherming al langer in de browser FireFox zit maar het was mij nog niet eerder opgevallen. Een behoorlijk aantal van de oude flash-spelletjes bevatten volgmiddelen. Dat is helemaal geen probleem maar het mag na 25 mei wettelijk gezien dus absoluut niet meer.
Het zou voor mij heel gemakkelijk zijn om al deze oude spelletjes in één keer van de site te kukelen maar dan ben ik dus driekwart van de spelletjes kwijt. Dat wil ik nog niet dus dan moet ik aan het werk. Het is wel prettig dat ik met behulp van het tooltje, zoals te zien in het onderstaande plaatje, redelijk snel spelletjes kan vinden waar het om gaat en deze kan ik dan ook direct verwijderen. Dat zijn dus ruim 3.000 controles :01: :02:
Knipsel.GIF
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 09 mei 2018, 09:59

Update:
3.200 controles is zelfs voor mij teveel. Dat zal een wissel trekken op mijn gezin en daar kies ik dus niet voor. Aan de andere kant ben ik genoodzaakt om actie te ondernemen want ik wil niet dat de site na 25 mei uit de lucht moet omdat ik de boel niet voor elkaar heb. Gisteravond en vanmorgen heb ik om deze reden alle oude flash-spelletjes die nog niet zijn gespeeld weggehaald. Daar stonden dus ook geen scores bij dus als het goed is dan is hierdoor niemand geraakt. Mijn excuus als er in de bulk toch een paar van jullie scores zijn verdwenen.

Het aantal oude flash-spelletjes is hiermee gedaald van ruim 3.200 naar ruim 1.000. Dat is nog veel maar dat kan ik wel aan...

De volgende stap is de meest lastige want van die 1.000 spelletjes moeten de spelletjes weg die deze melding bevatten. Dat is dan natuurlijk weer nodig om na 25 mei niet een tik over de vingers te krijgen of erger, dat mijn website uit de lucht gehaald moet worden.

Kortom, het valt nog niet mee om een leuke website te onderhouden :30:

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 09 mei 2018, 11:58

Op de website van Mozilla FireFox:
https://support.mozilla.org/nl/kb/blokk ... =inproduct
slotje.png
een grijs slot met een oranje driehoek geeft aan dat Firefox geen onveilige passieve inhoud blokkeert. Aanvallers zouden gedeelten van de pagina kunnen manipuleren, zoals door misleidende of ongepaste inhoud weer te geven, maar ze zouden niet uw persoonlijke gegevens vanaf de website moeten kunnen stelen.

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 09 mei 2018, 16:54

Bijna alle foute spelletjes staan nu bij elkaar in één categorie:
arcade.php?mode=cat&c=90
Als ik die van de website gooi dan zijn de volgende personen daar tot nu toe de dupe van:
Knipsel.GIF
Er komen nog ongeveer 25 spelletjes bij dus de aantallen lopen nog wat verder op. De meest fanatieke Mahjong spelers komen er dan nog bij...
Zal het eindresultaat hier ook plaatsen.

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 09 mei 2018, 23:05

En bij deze de eindstand:
Knipsel.PNG
Dit zijn de gevolgen van het verwijderen van alle foutieve spelletjes van de website. Het zijn er in totaal 70.
Nu is de vraag, accepteren deze spelers dat ze deze hoeveelheid scores kwijtraken?
Wat mij betreft niet en zet ik alle scores weer op nul maar dan hoor ik nu alweer een boel gemopper van de spelers die dat niet leuk vinden :43:

319
ERELID
ERELID
Arcade super hoogste score: 126
Arcade hoogste score: 0
Netherlands

Bericht door 319 » 10 mei 2018, 14:53

Wat een werk heb je ervan.

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 10 mei 2018, 14:55

Het is inderdaad wel even werk maar ja, ik wil graag een leuke website blijven houden na 25 mei dus het moet ook wel...

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 10 mei 2018, 17:10

Bij deze zijn alle 70 spelletjes die in strijd zijn met de nieuwe wetgeving van de website afgegooid. Kan bijna niet geloven dat er precies nog 1.000 oude flashspelletjes over zijn, dat is best heel gek als je weet dat ik daar absoluut niet op gestuurd heb :26:

Alle flashspelletjes die nu nog op de site staan zijn helemaal veilig. Mocht je toevallig nog een verdwaald fout spelletje tegenkomen dan zou je dat even moeten laten weten zodat ik het alsnog weg kan halen, alvast mijn dank daarvoor!

Na alle spelletjesinformatie en dergelijke te hebben gesynchroniseerd en de ranglijst te hebben bekeken kom ik tot de volgende conclusie. Een aantal spelers zijn wel topscores kwijtgeraakt maar voor de volgorde in de ranglijst heeft het niets uitgemaakt. Nou ja, ik hoor het wel als er op me wordt geschoten :43:

Het liefst laat ik alle flashspelletjes op de website staan totdat we genoeg html5-spelletjes hebben verzameld. Er zijn nu ongeveer 1.982 spelletjes in totaal en dat is een mooi aantal voor nu. Uiteraard plaats ik de komende tijd er nog vele nieuwe spelletjes bij...

Groetjes,
Ruud

ruud
Website eigenaar
Website eigenaar
Netherlands

Bericht door ruud » 13 mei 2018, 13:37

Dat was dus een misrekening. Ook in de nieuwe type flashspelletjes zitten veel spelletjes die niet voldoen aan de nieuwe wetgeving. In de eerste twee categorieën vond ik er al 12. Uiteraard heb ik me afgevraagd hoe die er tussen zijn gekomen. Na lang en veel denkwerk (hoe is dat voor mij mogelijk zou je denken :26:) kwam ik eracher hoe dat is gekomen. Toen ik dit type spelletjes op de website heb gezet heb ik het totaal aantal spelletjes overschreven met de spelletjes die ik al had verzameld door de jaren heen en dat laatste had ik dus niet moeten doen... Nu ben ik dus genoodzaakt om ook die spelletjes allemaal te checken en de foutieve spelletjes te verwijderen van de website. Ook hier hoop ik dat de schade gaat meevallen maar leuk is het wederom niet. Het blijft bikkelen om de site optimaal klaar te krijgen voor 25 mei...

Plaats reactie